Financieel

Bankrekening nummer: Dit rekeningnummer is opgeheven.
In dit deel verschijnen de financiële verslagen van de Pijnstichting Nederland.

26-08-2020 Geen verslagen aanwezig

25-05-2021 Jaarverslag 2020:
26-08-2022 Download Jaarverslag 2021

Pijnstichting Nederland.nl

Jaarverslag 2020.

Het jaarverslag van de Pijnstichting Nederland over 2020 is zeer kort en kan dat ook zijn. In december 2019 is de Pijnstichting Nederland 2.0 optimistisch van start gegaan. Er is een uitvoerbaar project en een bestuur, dat de ins en outs van Chronische pijnlijden sinds 1980 al kent. Inmiddels zijn twee bestuursleden ook al ervaringsdeskundig. En toen kwam Corona. In een tijd, dat de narigheid de doelstellingen van de Stichting overstijgt, vonden en vinden we het niet gepast om acties te ontwikkelen, zelfs al waren ze nog mogelijk geweest. Dus werd het een stil jaar wat betreft de activiteiten.
Financieel is het dus ook een stil jaar geweest. Er zijn twee donaties ontvangen: één van € 100,- en één van € 4500 euro. Totaal stond er op de ING rekening op 1 januari 2021 dus € 4600,- Kosten heeft de Stichting tot 1 januari 2021 niet gehad. Een apart financieel jaarverslag lijkt ons dan ook niet zinvol. Zodra de belastingaanslag over 2020 binnen is, zal deze integraal op de site worden weergegeven.

Toekomst
Zodra de Coronaperikelen wat tot rust komen, zal het bestuur op zoek gaan naar een jonger enthousiast bestuur, dat zich actief wil en kan inzetten voor de uitvoering van de doelen, zoals het huidige bestuur voor ogen stond en nog staat bij de heroprichting in december 2019. Intussen zal het huidige bestuur zich bezig houden met de uitwerking van het voorliggende onderzoeksplan naar het ontstaan van chronische pijn en de mogelijkheden voor behandeling, die daaruit kunnen voortkomen. Het onderzoeksplan, dat nu voorligt, is gebaseerd op bestaande wetenschappelijke literatuur en lijkt realistisch wat betreft de mogelijkheden van uitvoering en kosten. We hopen, dat we daar in gesteund zullen worden. Download jaarverslag

Heerhugowaard, 17 mei 2021. namens het bestuur,

P.H.E.van der Veen, voorzitter